You are about to go to the simplified Italian version of AskGamblers
You are now leaving the full version of the website. Are you sure you want to continue to the simplified version of AskGamblers?
You are about to go to the simplified German version of AskGamblers
You are now leaving the full version of the website. Are you sure you want to continue to the simplified version of AskGamblers?
Restricted: Casilando Casino is restricted in your country, please try these instead:

Casilando Casino

VERYGOOD 8.16
PLAYERS FROM UNITED STATES NOT ACCEPTED

Casilando Casino is an online casino that aims to provide their members a friendly, safe, excellent and unique gaming experience. This reputable casino is a home to a number of video slots and casino games, powered by the leading software suppliers such as NetEnt, Microgaming, Elk Studios, Evolution Gaming, NYX Interactive, Qiuckspin and Thunderkick. Casilando Casino is licensed and regulated by Malta Gaming Authority and the UK Gambling Commission.

Restricted Countries and Territories

Players from certain countries will not be allowed to open their accounts at Casilando Casino. The list of the limited territories includes Austria, Belgium, Bolivia, Bulgaria, Cuba, Denmark, Ecuador, France, Hungary, Israel, Italy, Latvia, Malta, Netherlands, Panama, Romania, Russia, Singapore, Slovenia, Spain, Sri Lanka, Thailand, Turkey, Uganda, United States and Vietnam. The entire list can be seen in our Restricted Countries section below.

Virtual Games

As the casino is supported by the NetEnt, Microgaming, Elk Studios, NYX Interactive and Qiuckspin, some of the most popular video slots include Forbidden Throne Slot, Fairytale Legends: Hansel & Gretel Slot, Taco Brothers Slot, Big Bad Wolf Slot. Here, players may also find the progressive slots like Mega Moolah slotMega Fortune slot and Arabian Nights slot.

Table game lovers can choose between different variations of the classic casino games like blackjack, roulette and baccarat.

Likewise, video poker fans can also find something to suit their taste, such as Deuces Wild Double Up, Jacks or Better, Aces and Eights and Joker Wild.

Live Casino

For those who enjoy playing against live dealers, Casilando Casino offer quite a few games within their Live Casino Section. Live blackjack, live baccarat, live roulette and live poker are at players' disposal at any time.

Mobile Gaming

Players who prefer gaming on the go can easily access Casilando Casino on their compatible iPhone, iPad, or Android devices, by logging in with their credentials. This mobile casino gives players the opportunity to play different online slots and casino games regardless of the location.

Support

Casilando Casino prides itself on giving first class customer service and support, as their staff are ready to assist all players, in the best way that they can. If casino members have any question, they can contact customer support via live chat and email. Live chat is available from Monday to Sunday, from 10:00 to 02:00 (CET).

Security and Fairness

Casilando Casino takes good care of their members. All players’ information will be treated securely and strictly, in accordance with Data Protection legislation.

The casino is committed to providing enjoyable entertainment that is fair. The games available at Casilando Casino are all regularly audited and proven fair by independent audits, therefore players can enjoy fair gaming experience.

Pros

  • Available in InstaPlay and Mobile version
  • Wide range of games on offer
  • Support via live chat and e-mail
  • SSL encrypted
  • Proven fair by independent audits

Cons

  • Not available for players in several countries
  • Live chat not available 24/7

Screenshot

Casilando Casino Reviews by Players

RATE CASINO AND WRITE A REVIEW

Write a review
catapultaudio 52 reviews
United Kingdom
Message
My ex and I always used to have a great laugh over the naming of the latest online casinos we would hear about in our emails each week, and I think one would have been a definite hit with us after a few drinks on a Friday night! Perhaps Imperium Network Solutions have a sense of humour, as the rest of their casinos are also either amusingly named - "Hello! Casino", anybody?! - or just plain cheesy - "Spin Station", "Reel Island", "Spinland" etc... groan! Anyway I digress, the bottom line is that despite its silly name, Casilando is thankfully a pretty decent casino in most other ways.

I'm usually looking for at least a couple of less common game providers when checking out a new casino these days, as pretty much every site around now has the full catalogue of Microgaming and NetEnt titles. It seems as if even Play N Go, NextGen and Thunderkick are becoming almost ubiquitous now, so it's nice to see developers such as Lightning Box, Quickspin and Amaya on the roster alongside the usual suspects.

I do have to list a few negatives about this casino unfortunately, but I do want to make clear that despite it's flaws I still think this is a top quality casino overall. The design is mostly well thought out, the site and games load quickly and responsively, and I've found the customer service to be courteous and polite particularly when explaining the reason for my delayed first withdrawal. I'd recommend giving this casino a try, and definitely take a look at some of the other casinos in the group too as there are some notable differences between the promotional terms at some of these brands which might well be important to some players.
I've only managed a single withdrawal from this casino so far and it took a while longer than I would like to be processed. The casino explained this was due to me having made the request on a Friday, as they do not process payments over the weekend. That's not uncommon within the industry, but could certainly be improved.

I thought the site only had slots at first - there are no table game, video poker or other sections listed in the menu down the left hand side, but opening up the "Slots" option does introduce a second level navigation where these other games can be found. It's not a big thing and only confused me for a moment but probably should be fixed nonetheless.

Some players might also be frustrated to learn that the customer support isn't available during the night time, a curious decision considering that many gamblers must surely do a lot of their wagering during the twilight hours. In my experience though e-mail queries are answered very promptly and I haven't had to wait too long for live chat either during their business hours.

A final downer... I didn't read all of the terms properly and didn't receive my welcome bonus because I made my first deposit using my Skrill account. Be careful not to get caught out by this!
CASILANDO CASINO REPLIED ON MONDAY 4. SEPTEMBER 2017
Hello CATAPULTAUDIO,

First of all, I am happy to inform you that our Live Chat is available 24/7 :).

Thank you so much for your comprehensive review and we are glad to read that overall your experiences were good. Being rated top quality is like music to our ears!

We will make sure to pass on your feedback regarding the withdrawal process time (which is indeed still 2 working days), first deposit offer and the website layout to the responsible departments. Those topics are definitely on our ongoing improvement agenda.

See you soon at Casilando!

Kind regards,
Sophie
Casilando
Fiekie247 220 reviews
South Africa
Message
Casilando is one of the newest casinos with the white label offering. They have a very good forum representative that promoted this casino, which is how I come to discover this casino. The casino has many service providers including the most famous Netent, NYX, Thunderkick and many more. They recently acquired Big Time Gaming to their portfolio, which is very good.

I signed up at this casino and claimed some no deposit spins. Well as you know 10 free spins never helps really and did not manage to complete wagering. They have an AG exclusive 200% bonus, which is the same as their other sites offer like fruity casa.

Just like many other casino are adopting this welcome offer that is not claimable using e-wallets, which is something, I really hate. It took a while until I decided to claim the welcome offer. I had a good run for my money and tried some big time gaming and blue print gaming slots mostly. The site and the slots are very smooth, no lagging of any sort.

However, I am restricted to play certain providers because of licensing. I can mainly just play with Netent, Blue Print gaming and Leander games. NYX, Thunderkick are not allowed which really sucks as having more other games makes it easy for completing wagering requirements.

The white label group also upped their wagering requirements on their welcome offers. Previously the wagering of x35 only applied on the bonus amount, but lately, the wagering apply on both your deposit and bonus, which is a bit high for my taste.

They have live chat and I must admit they are very responsive. You wait approximately 30 seconds and a live chat agent is with you. They very clued about their offering, which is good. I will from now on just play with straight deposit, as wagering is ridiculous.
CASILANDO CASINO REPLIED ON MONDAY 4. SEPTEMBER 2017
Hello FIEKIE247,

Thank you for complimenting our game portfolio and Live Chat services! You should know that our average time to pick up a chat is below 10 seconds, so in your case it took even longer than usual ;).

Regarding the wagering of the bonus and deposit amount combined, this is something that only applies to the first deposit offer. Regarding all other bonuses, you wager the bonus 35 times only. Feel free to contact our Support team 24/7 in case you have additional questions about our terms or anything else.

Kind regards,
Sophie
Casilando
djbriggs81 4 reviews
United Kingdom
Message
Decent interface, some decent games, not much more to say.
Poor withdrawal times, it says processed within 48hrs, I was waiting over 96 hours and still wasn't processed. Contacted support and they said because the processing period landed over a weekend. And that the funds may take an additional 48hrs once processed. I am going back to the other casino's I use where withdrawals are done and usually in the bank within 48 hrs, even on a weekend.
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 22. AUGUST 2017
Hello DJBRIGGS81,

Many thanks complimenting the Casilando games selection and interface!

It should be noted that the current withdrawal process time is 2 working days and not 48 hours. Could you please inform us via a private message or your casino account where exactly it stated 48 hours, as this should not be stated in any communication and we will gladly look into that.

Also, you should know that we plan to speed up the withdrawal process times for all players in the future. Hopefully we will see you back at Casilando!

Kind regards,
Sophie
Casilando
faynar 11 reviews
United Kingdom
Message
Easy to navigate and good range of games. That's about it.
Games lag constantly. Get booted out constantly and the system logs you out while you are playing. I personally found it extremely hard to come even close to there game play percentage and I spent a fair amount. I would avoid as it doesn't sit right how the games play and the site booting you out at will.
CASILANDO CASINO REPLIED ON MONDAY 24. JULY 2017
Hello Faynar,

Thank you sharing your positive experiences regarding the games portfolio and website navigation.

Kindly note we are sorry to hear about you being logged out while playing. Could you please provide us with your username in a private message in order for us to contact you via e-mail? We will gladly look into this matter in consultation with the responsible department and try our best to fix the issue.

Hopefully you will give Casilando a second chance!

Kind regards,
Sophie
Casilando
yurchh 2 reviews
Netherlands
Message
Good selection of games, nice affiliate bonus. Made a nice profit (which isnt been payed out yet since withdrawal 4 days ago).
Pending period of 48 hrs is very bad. Basicly gives them an excuse to stall ur payment for 48 hrs.. most casino's have a maximum pending period but these guys just basicly use those 48hrs to the max to ensure max reverse rate on payouts. Support can only reach payment department via e-mail and also cant speed up things because of a missed document.
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 30. MAY 2017
Hello Yurchh,

Congratulations on your winnings!

The process time to check the documents can indeed take up to 48 hours. Our apologies for the inconvenience as in your case there was indeed a delay, I did see that you have received a compensation for this delay. We will make sure that the newly received document will be processed with priority for you.

Note that in general we are working on speeding up every aspect of the withdrawal process. We really appreciate your feedback regarding this matter.

Best regards,
Amber
Casilando
Gambulaah 5 reviews
Norway
Message
I love the game selection, site looks professional to me, first deposit bonus offer is decent, 70x wagering on the bonus or the way it's put: 35x on both deposit and bonus(to make it look nicer) feels a bit excessive, but ok.

Had my first withdrawal, got my documents approved within 48 hours or so, now just waiting for the withdrawal itself to be approved. Again this is something that might be an issue for others, but I don't really have a massive problem with time on withdrawals, the important thing is that I end up getting what it is mine, which I trust I will on this site.

Support also seemed friendly and mostly professional except for one thing, which I am not really sure is on them, but I'll get back to it underneath. Unless anything crazy happens, this is a casino I would warmly recommend testing out
I originally signed up through an affiliate link (it was how I learned about the casino), this link offered a 200% first deposit bonus, opposed to the standard 100%. Once I had signed up and saw the offer read 100%, I contacted support and asked about it, they then claimed I had not signed up through an affiliate link (which was the only way I actually found out about the casino) and I wasn't in the mood to say anything as I had too much bad experience that day with stupidity from other sites support that I just left the chat and took the 100%. I don't understand how signing up through a direct affiliate link that differs from the casino's own personal sign up address, does not register with the casino when it's signed up through.

That's the only negative thing I can think of.. sure maybe I could have had a discussion with support and have them contact others that could verify certain information and have it fixed, but like previously stated I was not in the mood for it. It's probably a technical issue somewhere, that if anyone from Casilando reads this, they can contact me with which affiliate link it was and I will give it to them if they want to review why it did not work.
CASILANDO CASINO REPLIED ON MONDAY 29. MAY 2017
Hello Gambulaah,

First of all, congratulations on your winnings!

Note that we are happy to hear that you enjoy our selection of games. We have checked with the responsible department and they have confirmed that your withdrawal will be processed today.

I am sorry to hear that you did not receive the welcome offer that you expected. Regarding the welcome offer, after review of your account it appears that first you had clicked on the affiliate site you mentioned that offers 200% first deposit offer indeed, however after that you clicked on another affiliate website. The system works in a way that registers the last clicked affiliate website for tracking purposes and assigning the welcome offer and hence the corresponding welcome offer is assigned to the account.

Finally, as I noticed that there is a bonus available, I contacted you about this in private.

Best regards,
Amber
Casilando
Phil777 9 reviews
New Zealand
Message
Good layout, plays well (good loading speeds, didn't randomly log me out), Nice selection of games. They Pay, made a $1000 dollar withdrawal off a $20 deposit, paid quickly after the 48 hour pending period.

Overall a great casino with regular bonuses and promos, I will add to my list of regular play at casinos.
I dislike the 48 hour withdrawal pending period otherwise would of rated 10/10.
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 23. MAY 2017
Hello Phil777,

First of all congratulations on your winnings!

Note that I am happy to hear that you are enjoying playing at Casilando. Receiving feedback from our players is something we highly appreciate. Please note that the cash out process time is something we are currently working on improving.

Thank you for such a nice review and I hope that you will continue having a great experience while playing at Casilando.

Best regards,
Amber
Casilando
ladylux 5 reviews
United Kingdom
Message
I had joined this Casino from the listing of new casinos. Deposited and received a great promotion 200% on first deposit, which seemed a very good promotion. I enjoyed playing on this Casino... Good selection of games and site navigation. Live Customer support seemed to be always available over the few days I spent on wagering. Very Helpful and friendly.Withdrawal is a 2 day pending process. Which is now no longer pending. Friend referral bonus scheme. Overall had fun playing here. Another casino I will visit again.
Through my experience here I cannot find anything negative to say..Thumbs up !!!
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 23. MAY 2017
Hello Ladylux,

Congratulations on your winnings and thank you for writing such a nice review!

Best regards,
Amber
Casilando
LeoDubbed 135 reviews
Netherlands
Message
Ho ho ho, here comes another one with the name Casilando.

Whenever a new casino arrives, I always eager to check them out. I have my own check list regarding new casino, who doesn't, right? The most important thing is the licensing, company that runs them, games variety (the more, the better), withdrawal time frame and live support. If a casino meets all the criteria, 80% chance I'll join them.

Casilando is owned by Caddell Limited, this company owns also plenty other well known casinos like Hello Casino, Gday casino, Amsterdams casino and many more. In my experience, those casinos I mentioned above are legit. I have good good experience with them. They have plenty of games from various top notch providers and they are also always up to date. The only thing that could be better is the payout time frame. It could take up to 48 hours for the money to reaches your account. Compared with other casinos, they are a little bit slow but luckily not the slowest.

I signed up at Casilando about a month ago via an affiliate that offers 50 free spins instead of 10 free spins. Now, that's 5 times bigger than the casino itself has to offer when you sign up straight from their website. I actually had plenty of luck with Casilando, from the free spins winning of €5, I managed to boost my balance to €350 without any single deposit by playing various games. Unfortunately, wagering starts when a deposit is made. I was kinda disappointed when I found out about it. Also, no points were earned because of the bonus money.

As always, my account has to be verified before making a deposit. So I sent them my documents and got verified the next day. I love when they work fast. I decided to claim their exclusive offer of 200% first deposit bonus. Now, it's very wise to new players to read the terms first before claiming any bonus. I know there's no joy reading them but each casino could have different terms. Luckily, I did read them and I found out that e-wallet deposit method is excluded from their welcome bonuses. Soon after I found this out, I decided not to deposit.

So, I cannot share my experience regarding their payout because I haven't made any deposit yet but I do believe that Casilando is a legit casino like its sisters casinos. Last but not least, live chat agents were friendly and very helpful. Kudos for them.
The only thing I dislike about Casilando is the bonus terms. E-wallet deposit methods are excluded from all their promotion.
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 23. MAY 2017
Hello Leodubbed,

I am very happy to hear that you enjoyed playing at Casilando!

Note that we are working on a faster cash out process, which will be implemented this year.
Furthermore, I am sorry to hear that you did not deposit because deposits made with e-wallet payment methods are not eligible for the welcome bonus. However, I would like to inform you that it is possible to use this payment method while participating in all of our other promotions including deposit offers.

Thank you for your feedback and we will take all of this into consideration to improve the experience of our players.

Best regards,
Amber
Casilando
sp7575 5 reviews
Ireland
Message
I played here for first time and had great time deposited 100 euro and only took bonus on 30 of that. I ended up reaching 1000 euro on my favourite slot and eventually requested withdrawal of 600 euro. I am waiting now for payment when docs verified. So far a definite 10 out of 10 ..
CASILANDO CASINO REPLIED ON TUESDAY 23. MAY 2017
Hello Sp7575,

Thank you for such a lovely review and congratulations on your winnings!

I hope that you will continue to enjoy playing with us at Casilando. Should you ever have any queries or would need any assistance, do not hesitate to contact us via the Live Chat, we are available daily from 10:00 CET until 02:00 CET.

I wish you a great day.

Best regards,
Amber
Casilando

Why are you reporting this review?

RATE CASINO AND WRITE A REVIEW
50 characters left

Time to Check your email!

You are recognised as Casino Representative. We sent an email to with registration link, please click that link in order to complete the registration.

Casilando Casino bonuses