Mark all as read

Settings

Notifications
Reviews

Page 3 – Player Reviews for Genesis Casino

Genesis Casino

The casino is closed.

Player Rating 91 reviews
5.2/10
91 reviews
Complaint Response 103 complaints
2 days avg. 103 complaints

Read our review

Review This Casino

Share your thoughts with other players
Helpful review? Sign in to make your opinion count. Log in
Player Rating
5.2/10 ● 91 reviews

Top Reviews From Our Players

I liked the variety of games, and the navigation of the site was quite easy to understand. Not too much clutter. Played some games that I liked so that is good.

The customer support was plainly rude, and the bonuses are terrible. The wagering is 40 times, impossible to convert it. Also when asked support to answer my questions, they were terribly rude. Not sure Ill return, unless they change the bonus conditions

Dear OLIBOYD, Thank you for your feedback. I am sorry to hear that you weren't satisfied with the service received - this is something we will definetley look into. It is good to hear that you like the design and game selection we have on offer though! Thanks again and have a great day!

user avatar

Good selection of games. That's pretty much all I can say that's good. You can find a lot of netent and microgaming slots but so many better casinos to go to instead.

Do not sign up with this casino. They have the worst customer service I have ever experienced. It has taken 11 days for them to process my withdrawals. I have had to chase them up on at least 7 occasions on live chat and via email. At one point, they simply disabled my live chat because I was asking them questions they just couldn't answer. They deliberately made the whole withdrawal process as slow as possible. Before my withdrawal, I was told I was fully verified. After I withdrew I was suddenly told me that I wasn't. Then that process to another 72 hours. Avoid at all costs.

Dear ROLYO85, I am very sorry to hear that you were not happy with your Genesis Casino experience! We do try to make the withdrawal process as smooth as possible but if you ever need assistance please feel free to PM me on here. Unfortunately due to regulation there are a lot of security checks we need to perform which I understand can be frustrating. Hope you have a lovely day!

user avatar

Good selection of games and nice layout, personal service have been fantastic especially with withdrawal and additional bonuses they are giving. Has become the main site I use due to this

Any problems I have had they have sorted out the problem and communicated well. I have had a few experiences with games losing connection but happens on other sites as well so no problem

Hi ROBBO159, Thank you for a lovely review! What a delight to hear that you have been so pleased with your time at Genesis Casino :) I hope that your good luck at the casino continues and you have a great week ahead!

user avatar

It was pure luck, really, that I came to the site of Genesis Casino. And as you can`t gamble without registration, I have decided to practice on Demo first. I sang up in a few days, put the floor rate 5$ and gambled all my money the same day. A few days later I wanted to play again, put the floor rate once more, make the little pots, the minimum rate of 5 cents, I decided not to increase yet. As a result, the deposit has risen almost doubled, I will go on, so I`ll text later. There are many slots here and they are really cool, but it`s hard to win.

Dear DERPOICK. Many thanks for taking the time to leave your review. It is a pleasure to hear that you are enjoying your time at the casino! I wish you all the best and have a lovely day :)

user avatar

Solid selection of games, had some good wins here. 100% deposit bonuses pop up every now and again. I hit VIP status, there are some nice perks that come with it and Jake my account manager is a top guy.

I can deal with an up to 48hr wait for withdrawals - not the fastest but not the slowest either, and it is often processed quicker. But I would like to be able to lock withdrawals.

Dear REELSLOTFACE, Thank you for a great review! Please to hear that you are enjoying your Genesis Casino experience, and I will forward the feedback on to Jake! :) I hope your good luck continues and have a great day!

user avatar

- Friendly support willing to answer any question you have in mind.
- Painless account verification.
- Decent bonuses.
- Almost all my favorite slot providers

- From time to time slots get slow and tend to time out
- Even when verified the payments will take two days, they keep their promises for "within 48h" but it still annoying to wait two whole days as many other casinos process your withdrawal request very fast. I also have a bad habit of cancelling the withdraw if it takes too long and keep playing, usually losing most of the wins.
- Got call from them which I don't usually answer ( I just decline all calls from numbers I don't know, but was expecting call from local authority) and she boasted their improved withdrawal times, with deposit bonus waiting on me. Well she was not lying but I wouldn't advertise such thing on phone when most of the casinos process the withdrawals a lot faster.

Dear JASKA00, Many thanks for leaving a great review! It is a delight to hear that you are a fan of the casino! If you ever need assistance always feel free to PM me :) Have a wonderful week ahead

user avatar

Live support will always assist you on professional way
Layout of the website looks clean and easy to navigate
Mobile friendly

For me playing at a casino there are a few important factors of which the withdrawel process the most important.

1. Withdrawal process
The withdrawal process of this casino is way to long. As I understood from their live support they should process a withdrawal for 48 hours, most of the time its between 46 and 48 hours. I have experienced this with almost all my withdrawals. If you are unlucky it can take even longer. In my opinion this is way to long, there is no reason to stall a withdrawal if a player has been verified. The only reason for stalling a payment so long is in my opinion a stalling tactic. It’s really disappointing.

2. Verification process
For the verification process they state 72 hours. In my experience it was indeed about 72 hours, also way to long.

There are bigger casinos out there whose process withdrawals and verifying the account goes way faster. If they improve this factors it would be a really good casino.

Furthermore they have blocked play n go slots for dutch players. I hope they will change this, because their slot range isn’t very big.

I also saw a complaint at AskGamblers of which the casino didn't respond, this is really not a good sign.

Based upon my experience I would not recommend playing at this casino, except if you don't have any problems with waiting for your withdrawal for so long.

Dear MRCASINO21, Thank you very much for your feedback. Regarding the verification/withdrawal process - this is something we are constantly trying to improve upon - but we have strict security measures in place, so I understand it can be frustrating having to wait. However its great to hear that you are a fan of the website :) Thanks again and have a lovely day!

user avatar

The choice of games and the simple navigation of the site. I must admit I was a bit aphrehensive when reading the reviews, but I have to say I was pleasantly surprised. No problem with my first withdrawal 48 hours to check but that is pretty standard with most gaming sites. Good to have a new site and I thoroughly enjoyed my playing experience and will be returning very soon. Well done Genesis!!!

I am new to the site and nothing to dislike as far as I am concerned!!

Dear QUEENIE53, What a pleasure to read your lovely review! We can't tell you how pleased we are that you enjoying your time with us so much. I hope we continue to impress you and best of luck at the casino :)

user avatar

Not a great deal; game selection is ok but there are better out there

‘I will speak to the payments team’

They take a long time to process withdrawals (if they do at all)

Their customer service is also terrible.

Dear RIGGY101 Thank you very much for your feedback. It's great to hear that you are enjoying the games at Genesis Casino We are constantly working to update our providers and games so please do keep a look out for the new games being added. Wishing you a great week ahead.

user avatar

Nothing. It is not a good Casino. Bad, bad, bad.... If you are from Sweden... Avoid!

Player from sweden... Danger. Bad withdrawal...takes weeks to be verified and 3-5 days to get your money. Bad support. If you loose due to technical problems they don't give you anything. Really bad Casino

Dear BBBBBBBBBBB11 Thank you for taking the time to leave your feedback. We understand that verification can take some time however you are now able to verify using your IBAN hopefully this will help you in the future, if you need any more help then please feel free to send me a PM

user avatar

Good selection of games but that's where it ends I'm afraid.

Very poor withdrawal set up, slow and non payments. Would definitely steer clear. AVOID.

Dear LOWESTOFTTIM Thank you for taking the time to leave your feed back, were happy that you find the selection of games good and wish for you to feel more enjoyment within the casino please feel free to please feel free to send me a PM!

user avatar

- I read a lot of bad stuff about that Casino here. I had my payout long time ago I didnt win much, verfication took some time. but all was okay.my second payout I wanted last friday, I have it today on my bank account! I never had any problem with that casino.
- I like it that you just have to wager the Bonus Amount! Not to many games are restricted.
- They have nice bonuses
- I like the Name of the casino

- A bit long verification progress - but all was okay!

Dear TOMAUSGRAZ Thank you for taking the time to leave your feed back, we are really happy that you are enjoying Genesis Casino and wish you more wins with us in the future.

user avatar

Good selection of games and aesthetically pleasing.

Absolutely diabolically slow withdrawals and verifications. The documents required is FAR in excess of the legislation.

Dear KATEPRIDS Thank you for taking the time to leave your feed back, we are really happy that you are enjoying Genesis Casino and wish you a pleasant casino experiences with us.

user avatar

Good selection of casino games. Also providers you dont see mutch at other casinos,or as in my case not playable at other casinos.
Withdraw was fast after the verification period.
Nice and friendly help from live chat.

Verification could be much faster. It took more than a week,but after the verification was done the withdraw was at my account within 2 days.

Dear HANKOE Thank you for your time in leaving us great feed back. Its great to hear that you felt your withdrawal and verification went smoothly. We wish you a great week ahead.

user avatar

Games are good but are on other casino's. That's about all I can say. There really isn't anything else good a out them.

Will not pay out!! Customers support tell nothing but lies and find excuses time and time again. Avoid!!!! Won £250 and I withdrew on Monday, still pending as keep being told under review. Customer service told me I would get an email last night to confirm but none, another agent told me it was processing as we speak. All lies. Avoid at all costs. They are the worst company ever. Need investigating.

Dear STRUD83 Thank you very much for your feedback. It's great to hear that you are enjoying the games at Genesis casino We are constantly working to update our providers and games so please do keep a look out for the new games being added. Wishing you a great week ahead.

user avatar

Games are good but so are many other casinos these days.

Will find any way not to pay out, bit like an insurance company.
Customer support on chat are clueless.
Takes a long time to get a reply.

Dear LOWESTOFTTIM Thank you very much for taking the time to leave your feedback. It's great to hear that you are enjoying the games at Genesis Casino, We are also striving to update and add new game providers and games on the casino so always worth looking out for.

user avatar

Its ok not to bad to play on love the graphics wish it had more free bonuses.

Keeps on lagging on my laptop so I'm trying to fix problem up now.

Dear TRINATOLU Thank you for taking the time to leave your feedback. Please fee free to come to live chat to ask if there is bonuses available on your account at the time, Its great that you are enjoying the graphics within the Genesis Casino.

user avatar

No contact on chat or phone I won over £600 asked to verify account did so but docs not clear so re sent no response messed about so played winnings and losses them no surprise. Continued to deposit and play with absolute no return of fair game return just took all money and spin out connection problems this company needs investigating no fair play what so ever banks made to pay back billions for unfair trade this is same leagalscamhope some body follows this company and finds the same illegal transactions as what the banks have done to there customers.

Dear MEGANDME123 Thank you for taking the time to leave your feedback. I'm sorry you have felt this way whilst being at Genesis Casino Our live chat is open from 8AM until 12PM GMT and are here to help you regarding your account we are a regulated Casino and have to abide by the RTP. Please feel free to send me a PM if you wish to do so. Wishing you a pleasant week ahead

user avatar
Inactive user
1/10

Ok site outlook. Friendly until you want to withdraw money. Genesis bonus and free spins program makes it
impossible to win even if you have the best flow. They will not payout anything. They confiscated all my winnings even after I had met all the wagering requirements.

This site is a fraud and should not be able to hold any licenses whatsoever. I deposited 100e and got my welcome bonus 100%. I played until the wagering requirement was filled. Then I played a few hours and started to loose so I desided to withdraw 600e. It went two days then I contacted them via chat and they wanted some paperwork and I said the person that recomended this site at pelaa.com (genesis company) assured me that I did not have to send anything when I withdraw under 2000e. Then they accepted my withdrawal and said it will take 24hours to get my money and they even congratulated me to the win. After more than 24h I contacted them again and they said sorry for the delay, we will try to push the department to hurry up. After 5 days I got an email sayin that they confiscate all my winnings because I have used free spins some time during my playing.
Big no no! Avoid this site and all others that genesis global limited are involved with!

Dear SIRANGUS We are sorry to hear that you feel this way, winning from free spins is a maximum of £100 as stated in the T&Cs we do understand your frustration in this and have noted the feed back, we hope for you to have a better experience with us in the future. Wishing you a lovely week ahead.

user avatar

I like the games, haven't attempted withdrawing yet but...

That they don't have all hours live chat? But they can have all hours live casino game hostesses?? Or that I've had 3 deposits now that had issues. First one almost 3 days till I got it, next time it was over night, this time. Well see. Pretty disappointed to be honest. No bonuses or "sorry for the trouble" presents offered either. What kind of customer service/care is that???

Dear PGH780 Thank you for taking the time to leave your feedback. we appreciate your feed back and are glad that you are enjoying the games please feel free to come to live chat with any information you require regarding verification or withdrawal process. Have a great day.

user avatar

Variety of games is all i can say positively about this casino

Verification process takes forever , it been a week now since i uploaded all the documents and i have received just one email after 78 hours to resend the passport as they say the photo which i uploaded was not clear.

I wouldn't recommend anyone to play in this site as their are many more that offer more games and faster response for versification , withdrawals etc...

Dear WAST147 Thank you for taking the time to give us great feed back. We are really happy that you feel positively about Genesis casino and wish you a pleasant time whilst playing here. I hope you have a great week ahead.

user avatar

Nice slots in the site I play mobile friendly nice deposit methods.

5 days from my withdraw had cleared still no money in my account, games crashed another when I was playing on mobile even on Google Chrome.

Dear DAVID C. Thank you very much for taking the time to give us feed back, we are really happy that you are enjoying Genesis Casino and hope you continue to do so. Wishing you a great day.

user avatar

Nice game overview,looks slick and good.
Its mobile friendly and have a big variety of games and deposit methods.

Their customer support is a joke and so is their management.
My withdrawal has bin under "investigation" for a long time and when they finally respond they change the reasons for why its under investigation,everything just to drag it out. A weeks wait to get a respond from support via email is extremely bad.

Dear BRUTUSNR1 Thank you for taking the time for leave us feed back. i'm really glad you are find our casino great and works well for you. I hope you have a great day.

user avatar

Hi. I won on free spins and took out 1000 kr. After several days no money came. The withdrawal method was via trustly. I contacted the chat and was told that the money was on its way. After another 2 days of waiting, I contacted the chat again. Then I was notified that the transaction was not reviewed due to technical problems. That my money was on my account at the Genesis casino. Then I made my second withdrawal, also via trustly. After several days of waiting, I contacted the chat again. They then requested bank transactions from me, which I submitted. After another day, I logged in to Genesis casino. To my great surprise, I realized that the money was back on my Genesis account. I contacted the chat again, and they had no explanation. I then made my third withdrawal of 1000kr and again via trustly. What is noteworthy is that at one point I have been accused of having spelled up my money. I have already decided not to play more here, but of course they want to repay what they owe.

Dear NETRUN, Thank you for leaving us your review. We can see that these funds were successfully received from your end. Should you require any assistance, please do not hesitate to contact us. Regards, Genesis Casino Team

user avatar

Good design and good games. Not more than this . Are they provided enough bonus ?

I cannot see why this casino has any good reviews. It is badly run and feels like they don't have much money behind them. The people that work there have NO idea what they are talking about and it all feels scripted to get you to go away. Avoid Genises.

Dear Thank you for a good review! I'm pleased that you like our design and wish you lots of happiness on our casino. Wishing you a great day.

user avatar

Good selection of games seems mobile friendly and easy to use.

Absolutely amature customer service, they don't honor promotions either and are rude and obnoxious and constantly cut you off the chat when they don't want to deal with you anymore! I have screenshots.
I signed up last week and didn't deposit they emailed and offered me a upgrade if I made a deposit from the typical 100% to 200% (the site clearly says you also get 300 spins on your first deposit) didn't get the spins questioned it and was told I can't have them because they gave me a 200% deposit.
I asked but they emailed me saying we have upgraded my first deposit bonus no were does it state I can't have the 300 spins I asked them we're does it state I can't have the spins because I took up the "upgrade" they sent me for bigger first deposit bonus! It doesn't..checked the terms and conditions it doesn't say anywhere and they couldn't provide me with the terms and conditions either stating this!
The site advertises the 300 spins on top of the first deposit match.
Call me dumb but isn't a upgrade just that a upgrade? I have screenshot the whole chat and the emails and terms and conditions they basically change the rules as they see fit couldn't provide me the terms and conditions and the chat is absolutely shocking there obnoxious and back track on what they say, then they just keep saying we ain't herd from you so we are going to disconnect the chat constantly it's absolutely amaturish and unprofessional and they seem rouge I've made a official complaint against this company (I'm clearly not the first either) they shouldn't be running a Casino at all please people be very very careful with this site take your money elsewere (just see the complaints and reviews against this site)
They don't seem professional I've registered a complaint along with screenshots to prove how bad the customer service is I will never put a penny on this site again thank God it was just the one deposit. All I'm saying just look at this site reviews and feedback and you will see there a absolutely appauling run company.

Dear SCOTTYHOT94, Thank you for taking the time to leave your feedback. I am sorry to hear about this experience. Unfortunatley if you selected a deposit bonus from the cashier - then this is the only one which will be applied on that deposit. So it would have been between the smaller percentage with the spins - or the higher bonus without the spins. Once this has been selected and played we are unable to change that for you. I am sorry if this was disappointing or not explained clearly for you. Take care

user avatar

First impressions good with a good selection of quality games.

Good sign up bonus

Long wait times, been 2 days and still waiting now just for verification, which seems a bit long.

Also have a withdraw pending.

Dear NEILSHARP22, Thank you for a great review! I cannot tell you how pleased we are that you are happy with us. Congratulations on your win and have a lovely weekend :)

user avatar

Casino is great. Excellent layout and a good variety of games and different providers.

The waiting time on withdrawals is so slow. Mine is still pending after 3 days even though I’m fully verified !

Dear XTRACEYANDGEMMAX, Thank you for your review! We are so pleased that you are enjoying Genesis Casino :) I have spoken to the payments team now regarding your withdrawals - I apologise about the delay - we have to undergo security checks before releasing a large amount. If you need any assistance please feel free to PM me anytime! Have a lovely afternoon :)

user avatar

Absolutely love the design of this casino.
Good live casino games.
Customer service is very friendly but sometimes takes a while to get a response.

Withdrawal limits and withdrawal time doesn't cater the more serious player.

Dear EHALLA78, Many thanks for your lovely review! It's a real pleasure to hear that you are a Genesis Casino fan :) If you need any assistance on the site please send me a PM on here. Thanks again and have a lovely day!

user avatar

Good selection of games. Bonus playthrough is transparent.

Unbelievable amount of time for withdrawal. 48 hours pending then a further 48 hours if you deposited by card. Not good enough given the competition. Doubt I'll be making any further deposits.

Dear XALDERAANX, Thanks for your feedback. Withdrawal times is something we are constantly striving to improve and if you ever need a pending withdrawal speeding up feel free to send me a message on here :) It's great to hear that you enjoy the games we have available and the site! Many thanks and have a lovely week ahead!

user avatar

Compare Genesis Casino to Other Casinos

91
Withdrawal Processing Time
0-48 hours
Withdrawal Limit
USD 5,500 per week
Complaints
Resolved 93 out of 103
Deposit Methods
+4
Licences
MGA Sweden UKGC
iWild Casino
iWild Casino
9/10 • 1035
Welcome Bonus 100% up to €500 + 100 Bonus Spins, 1st Deposit Bonus
Withdrawal Processing Time
0-72 hours
Withdrawal Limit
USD 1,000 per day
Complaints
Resolved 59 out of 68
Deposit Methods
+19
Licences
Curacao
Bitguruz Casino
Bitguruz Casino
8.9/10 • 201
Welcome Bonus 100% up to $2500 + 100 Free Spins, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
0-48 hours
Withdrawal Limit
USD 20,000 per transaction
Complaints
Resolved 6 out of 7
Deposit Methods
+23
Licences
Anjouan
Gamblezen Casino
Gamblezen Casino
9/10 • 1538
Welcome Bonus 220% up to €1500 + 200 Free Spins
Withdrawal Processing Time
0-24 hours
Withdrawal Limit
EUR 500 per transaction
Complaints
Resolved 10 out of 30
Deposit Methods
+27
Licences
Curacao
Tsars Casino
Tsars Casino
9.1/10 • 757
Welcome Bonus 200% up to €1000 + 100 Free Spins at Tsars Casino
Withdrawal Processing Time
0-24 hours
Withdrawal Limit
EUR 5,000 per day
Complaints
Resolved 30 out of 35
Deposit Methods
+24
Licences
Anjouan
Lussurio Casino
Lussurio Casino
8.8/10 • 95
Welcome Bonus 250% up to $1000 + 100 Free Spins
Withdrawal Processing Time
0-72 hours
Withdrawal Limit
USD 1,000 per day
Complaints
Resolved 0 out of 2
Deposit Methods
+12
Licences
Curacao
Iris Casino
Iris Casino
6.8/10 • 1
Welcome Bonus 50% up to €300, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
0-24 hours
Withdrawal Limit
EUR 4,000 per day
Complaints
Resolved 1 out of 1
Deposit Methods
+18
Licences
Curacao
Fiery Play Casino
Fiery Play Casino
5.9/10 • 1
Welcome Bonus 150% up to €500 + 150 Free Spins, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
3-14 days
Withdrawal Limit
USD 450 per transaction
Complaints
Resolved 0 out of 1
Deposit Methods
+6
Licences
Curacao
Snatch Casino
Snatch Casino
9.4/10 • 370
Welcome Bonus 500% up to €5000 + 425 Free Spins, Welcome Package
Withdrawal Processing Time
0-72 hours
Withdrawal Limit
USD 1,000 per day
Complaints
Resolved 45 out of 60
Deposit Methods
+21
Licences
Curacao
Campeonbet Casino
Campeonbet Casino
9.4/10 • 1550
Welcome Bonus 100% up to €/$500 Live Casino Bonus
Withdrawal Processing Time
0-72 hours
Withdrawal Limit
EUR 1,000 per day
Complaints
Resolved 76 out of 84
Deposit Methods
+25
Licences
Curacao Estonia
HotLoot Casino
HotLoot Casino
8.2/10 • 60
Welcome Bonus 125% up to €400, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
0-5 days
Withdrawal Limit
EUR 1,000 per day
Complaints
Resolved 1 out of 2
Deposit Methods
+11
Licences
Curacao
BitStarz Casino
BitStarz Casino
10/10 • 633
Welcome Bonus 125% up to €500 / 1 BTC + 180 Free spins + 3 Bonus Mania Spins + 5x Piggyz Booster + 200 Jackpot Spins, 1st Deposit Bonus
Withdrawal Processing Time
0-1 hours
Withdrawal Limit
No Limits
Complaints
Resolved 18 out of 26
Deposit Methods
+31
Licences
Curacao
Winz.io Casino
Winz.io Casino
9.8/10 • 201
Welcome Bonus Up to €10000 in Wheel of Winz or 130 mBTC
Withdrawal Processing Time
0-1 hours
Withdrawal Limit
USD 100,000 per week
Complaints
Resolved 15 out of 18
Deposit Methods
+31
Licences
Estonia Tobique
Rapter Casino
Rapter Casino
7.7/10 • 3
Welcome Bonus 200% up to €500, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
0-5 days
Withdrawal Limit
EUR 2,000 per day
Complaints
None
Deposit Methods
+22
Licences
Anjouan
SafeCasino
SafeCasino
8.2/10 • 19
Welcome Bonus 110% up to €500 + 100 Free Spins
Withdrawal Processing Time
0-5 days
Withdrawal Limit
EUR 4,000 per day
Complaints
Resolved 1 out of 1
Deposit Methods
+1
Licences
Curacao
WinSpin Casino
WinSpin Casino
6.7/10 • 2
Welcome Bonus 100% up to €/$500 + 100 Free Spins, 1st Deposit
Withdrawal Processing Time
0-96 hours
Withdrawal Limit
EUR 2,500 per week
Complaints
Resolved 1 out of 2
Deposit Methods
+25
Licences
Anjouan