Mark all as read

Settings

Notifications
Casino Complaints

Self exclusion request ignored and 2500000 ARS lost during delay


10 months ago
On 7 November 2025, I mistakenly activated a temporary pause on my SapphireBet account. The pause did not work, as I continued receiving promotional emails and my access to the platform was never actually restricted.

On 7 December 2025, I explicitly requested permanent self-exclusion, stating clearly by email that I am a problem gambler (gambling addiction) and that I urgently needed immediate account closure. I sent around five emails, plus live chat messages, asking for urgent action.

Despite clearly expressing that I was at risk, my account remained fully accessible for almost 80 hours.
During that period, I suffered a relapse and deposited ARS 2,500,000, which I lost while waiting for my self-exclusion to be applied.

My account was finally blocked only on 10 December, which is a significantly delayed response for a responsible gambling request, especially when addiction was explicitly reported.

The delay exposed me to unnecessary harm and caused avoidable financial and emotional damage.

I request:

A formal review of my case

A full refund of all deposits made after my self-exclusion request (7–10 December)

Confirmation that my account remains permanently closed

I am attaching proof of the emails I sent requesting immediate blocking, as well as evidence of the deposits made during the delay.

Thank you for your attention.

— Erick
Disputed Casino SapphireBet Casino
Amount $2500000

Discussion

71 hours left for powercami to respond.
User name
Hello!

Thank you for your response.

We've been in direct contact with you via email and have agreed on the reimbursement amount and payment method.

The necessary payment details have been received and forwarded to our team for processing. As this is being handled separately from your gaming account, some additional processing may be required.

We'll keep you updated here and provide confirmation once the transfer is completed.

Best regards,
SapphireBet Team
User name loyalty-level-2
Hello SapphireBet Team,

Thank you for getting back to me.

Yes, the email address provided in my complaint is still the best way to contact me.

I am willing to discuss the matter and consider a fair resolution. However, I would appreciate it if all communications and any proposed resolution could be provided in writing by email, so that there is a clear record of our discussions.

As outlined in my complaint, the matter concerns the delay in implementing my explicit permanent self-exclusion request, the fact that my account remained accessible until December 10, 2025, and the significant financial losses I incurred during that period.

I would also appreciate it if your review considered not only the refund of the deposits made after my self-exclusion request, but also any appropriate interest and additional compensation for the delay in implementing my request and the resulting financial harm.

I look forward to hearing from your team and receiving your proposed resolution.

Best regards,
Erick
User name
Hello!

We're sorry for the difficulties you've experienced.

We're currently looking into your case and would like to get in touch with you directly to discuss the situation and work towards a resolution.

Could you please confirm if the email address you provided in your complaint is still the best way to reach you?

Once confirmed, our team will contact you directly to discuss the next steps.

Thank you for your patience!

Best regards,
SapphireBet Team
User name

Dear all,

This complaint has been reopened as per SapphireBet Casino request and the AskGamblers Complaint Team would like to give it one more try and help both parties involved into the dispute reach a satisfactory resolution.

SapphireBet Casino Complaint Stats

Resolved 9 / 9
Avg. Amount $448
Avg. Complaint Duration 5 days
Avg. Response Time 3 days

SapphireBet Casino Complaint Summary

Most user complaints about this operator fall under the Payment category.
So far, 6 out of 6 complaints in this category have been resolved.
This operator's average complaint duration is 5 days, while the average duration across all operators is 8 days.

SapphireBet Casino Complaints

See all complaints for this casino
Unpaid 4000 withdrawals

I would like to submit a formal complaint regarding SapphireBet and $4,000 in withdrawals that I still have not received after more than five days.

SapphireBet approved my withdrawals over five days ago, yet the funds have never reached me. I have contacted them repeatedly, asking for an explanation, proof of payment, or even a clear update on where my money is. Despite this, I have received no meaningful explanation or resolution.

Their live chat representatives have also been extremely rude, dismissive, and unprofessional whenever I have tried to get answers. Instead of helping me locate my $4,000, SapphireBet eventually banned me from accessing their live chat, leaving me without access to one of their main support channels while my money remains missing.

I have also contacted Gigadat regarding the missing transfers. Gigadat has been looking into the situation, and I have specifically asked whether SapphireBet has responded to them. The fact that the payment processor is involved and I am still unable to get a clear explanation from SapphireBet after more than five days is extremely concerning.

At this point, I genuinely feel that SapphireBet is withholding my money and avoiding responsibility. These withdrawals were approved; more than five days have passed, I have not received the $4,000, and SapphireBet has failed to provide satisfactory evidence showing where the funds are.

I am asking AskGamblers to investigate this matter and request that SapphireBet provide verifiable proof of payment for every withdrawal, including the transaction dates, amounts, transaction/reference numbers, and the status of each transfer.

I am still owed the full $4,000, and this matter remains completely unresolved.

Status solved Resolved
$4,000