Mark all as read

Settings

Notifications
Casino Complaints

Casino refuses to pay me after I won from free spins


1 year ago

I won $100 off of free spins given to me by Kudos casino. I've made a deposit, have been KYC verified, and have done one successful withdrawal. The reasons for then denying my withdrawal seem to be made up on the spot and keep changing.

First they said I only get $50 not $100 which I corrected them on when I informed then I've made a deposit so the MCO rule of $50 for non depositers doesn't apply to me. Then they said they denied the payment because I used the bonus two days in a row without a deposit in between. After much back and forth and me sending screenshots of the promotions terms and conditions I eventually got them to admit that this coupon was allowed to be used once per day for 7 days without a deposit in between use.

Next they said it's because I had a non deposit bonus that was used before this coupon and claimed that my kudos Cashback that's given 3 times after each deposit counts as a non deposit bonus... I looked this up in the terms and conditions and found this to be completely untrue, nowhere could I find any language stating that kudos cashback was treated as a non deposit bonus. I also pointed out that them saying it's because I used a non deposit bonus wouldn't even apply to this coupon because the terms state that it can be used once per day for 7 days without a deposit in between which is why I was able to redeem it in the first place.

Every other bonus says deposit underneath it and will not allow me to redeem it but this was the only one that I could because it's allowed to be used without a deposit, like it states in the terms it can be used once per day for 7 days and only one cash out is allowed. Also make note of the screenshots below where Lisa tells me that I've made 5 non deposit bonuses without making a deposit.

So you get kudos Cashback 3 times after making and losing a deposit, nowhere in the terms and conditions can I find anything that states this is treated as a non deposit bonus. The other two bonuses they are claiming I used is the same one that I won off of which is perfectly allowed because it is stated in the terms and conditions. She even says that this 7 day promo is counted as one big offer so why is she counting the free spins used each day individually?

Screenshot_20241116-230940.png Screenshot_20241116-231159.png Screenshot_20241116-231035.png Screenshot_20241116-230908.png Screenshot_20241116-231212.png Screenshot_20241116-231041.png Screenshot_20241116-231029.png Screenshot_20241116-231304.png Screenshot_20241116-231452.png Screenshot_20241116-230206.png Screenshot_20241113-224059.png Screenshot_20241114-002423.png Screenshot_20241114-002507.png Screenshot_20241113-224236.png Screenshot_20241113-224009.png Screenshot_20241113-223941.png Screenshot_20241113-223907.png
Disputed Casino Kudos Casino

Discussion

User name

Dear all,

Following a careful review and consideration of all the information, details and/or proof presented by the parties during the complaint process, the AskGamblers Complaint Team reached the conclusion that Kudos Casino management acted in accordance with their Terms and Conditions.

Based on the abovementioned information, the AskGamblers Complaint Team considers this case resolved and it is now officially closed. While we understand this might not be the outcome expected by the complainant, we would like to remind you that, in case of a disagreement with our decision, further assistance on the matter could be requested from the relevant regulatory body and/or appointed ADR entity.

User name
Hi Magana42069,

Thank you for reaching out and sharing your concerns.

After thoroughly reviewing your account activity, we would like to clarify the reason for the denial of your withdrawal.

Your withdrawal request was denied due to a violation of our terms and conditions regarding the use of non-deposit bonuses. Specifically:

Your last deposit was made on 9/7/2024, the same day you claimed the bonus code MX6MV for 100 free spins for Pay Dirt.
Between this deposit, free spin bonus (MX6MV), Daily, Weekly and Monthly Kudos and the 7-day free spins promotion (code FXV3X, claimed on 11/9/2024 and 11/11/2024), no additional deposits were made.
As stated in our standard terms and conditions:
"Unless stated otherwise, you are only permitted to claim one non-deposit bonus before your first purchase of at least $20 or between any subsequent purchases of at least $20. You are not permitted to claim a non-deposit bonus if the last transaction on your account was a withdrawal."

As no deposit was made between the bonuses claimed, this constitutes a violation of these terms.

We value transparency and fairness, and we’d like to highlight that your first withdrawal was successfully processed prior to this issue. Please understand that these policies are in place to ensure a fair gaming environment for all players.

We would also like to emphasize that our support team is available 24/7 and is always ready to assist. If you have any questions about promotions or terms, or if anything seems unclear, we strongly encourage you to reach out to us for clarification at any time.

If you have further questions or need additional clarification, don’t hesitate to reach out to us.

Kind regards,
Kudos Casino Team

Kudos Casino Complaint Stats

Resolved 17 / 21
Avg. Amount $1,160
Avg. Complaint Duration 12 days
Avg. Response Time 2 days

Kudos Casino Complaint Summary

Most user complaints about this operator fall under the Payment category.
So far, 15 out of 17 complaints in this category have been resolved.
This operator's average complaint duration is 12 days, while the average duration across all operators is 8 days.

Kudos Casino Complaints

See all complaints for this casino
Unfair payout practices
I deposited via Cash App without bonus. I played and won $800 withdrawable, which I requested payout via Bitcoin Cash address (they have a $150 max limit to payout via Cashapp) and when I have won smaller amounts previously, they have paid to my Bitcoin Cash address. However, they rejected and said I had to do via wire transfer. None of my banks accept international wire transfers. So I made new withdrawal request for $150 via Cash App. Kudos rejected stating I have to request full amount via wire transfer. I initiated support ticket to clarify with operator Emily who eventually admitted the following - Emily:
okay, I have checked on this and I'm wrong on that one, you are welcome to leave this pending and cash out the remainder on a different occasion or play the funds, but as mentioned it is nearly 5pm here so it is very unlikely to be processed today I'm sorry 8:25 AM. So I initiated new request for $150 to Cash app which although their site promotes a $250 per week cash app withdrawl limit, even in their T&C Disclosures, Kudos does not uphold. Kudos has now rejected this 3x stating I have to request the full amount via wire transfer. That is not right. Players have the choice to play their winnings or withdrawal some of it. If I chose to play part or all of the $800, or have to be inconvenienced by small incremental payouts weekly due to their dishonest policies, that is players choice. You cannot require that I request to withdraw everything at once via wire - the only reason to prompt this is because they found a way I cant accept payment so they are requiring it as the only way they will pay me. I am accepting lower payout amounts spread out over time and/or delayed processing unnecessarily by this run around. No platform has ever been bold enough to perpetrate a player is required to withdraw everything in account - normally they would leave part of winnings to play on while waiting anyway so miss me. This is outright wrong and no where in policy language.
Status solved Resolved
$150
Funds taken by cashier
Good afternoon. I don't want to spend your time so directly to the problem.
I have an account in Kudos Casino. I have redeemed a no deposit bonus and luckily i've made true the wagering requirements and i've won ~ 100$. I've sent all the documents for the account verification and i was told that i will receive an email that they will be sent to the cashier for review and i will be notified if there is anything else required. After 2 days i've received an email to make a deposit of min. 25$ for the account verification, that unfortunately i didn't see. 6 days later i've asked if there is any problem with my documents i was told that i need to send address proof . I've send bank statement and i was told that it will be checked from the cashier. While i was waiting for the confirmation that when i make a deposit i will be able to withdrawal, the money from my account disappeared. My live chat was blocked and no one answered my emails. I've managed to connect to the live chat from another browser without entering my account and when i've asked kindly why my balance is 0.00 the answer was "we told you to make a deposit on the 30th of April, you ignored our email
bye"
After that i was blocked again and the chat was deleted.
I am keeping the email conversation and i've managed to copy the live chat conversation, but it disappeared before before i make a screenshot, so it is on PDF file.
Thank you in advance for your time and support.

Greetings,
Sami Lafi
Status unsolved Unresolved
$100
Declined payment due to unfair application of terms
I received a Kudos deposit of $60 on my account on 12-30-2018. I am a level three player on this site and am allowed to cash out a maximum of 22x any kudos deposit ($1320). I met all play through requirements and Playing slots and blackjack, I was able to get me balance up to $1372.63. I requested a withdrawal of $1,312.63, leaving the $60 Kudos credit in my account for removal.

On 12-1-18 I received an email from Kudos Casino stating "Unfortunately you have exceeded max bet on the kudos credits applied to you. Players must bet less than 25% or the credit given as per the terms. You have exceeded this. You play is thus void I am afraid."

I responded to the email quoting their rules. " During play with Kudos Credits wagers may not exceed 25% of the original credit amount. This is active as long as the Kudos Credits remain in the account balance regardless of the wagering requirement." My maximum bet was $15 and I did not exceed the 25% maximum bet rule.

I received this response 2 days later on 12-3-2018:
Hi David,
You are correct in this and as such we have re-instated your balance now. I do apologise for the confusion and the inconvenience here.
Please let me know if I can assist you further,
Kind Regards,
Kudos Support

At this point I thought everything was all set. The $1372.63 was returned to my account and I requested another withdrawal. I the waited until 12-5-18 just to receive another email declining payment again for the same reason. I emailed back quoting their prior acknowledgement that I had not exceeded the betting rules. They then sent me a log showing some of my wagers that "exceeded" the 25% rule. The log showed wagers of $15 that were doubled down making the total bet $30 as their reasoning. I have played at other RTG casinos with similar wagering restrictions and cashed out with no issues after making many maximum allowed bets which were then doubled down on and or split. I always read the terms and conditions carefully and follow the rules.

There was no phone number to contact the casino and live chat has not been available either. I assume this could be easily taken care of with management at the casino, but it has been frustration only being able to contact through email. Reviews of the casino appear to be positive and I have enjoyed playing there. I also cannot find any other complaints like mine online, so I assume this is just the mistake of an employee at the casino and will be easily fixed. I have copies of all emails back and forth with Kudos as well as the play log they sent me.
Status solved Resolved