Mark all as read

Settings

Notifications
Betting Complaints

Complaint against 1xbet for abusive closure of my account without refund of the balance


1 year ago

Complaint against 1xBet for unjust account closure without refund of balance

Hello,

I would like to file a complaint against 1xBet following the sudden and unilateral closure of my account on Sunday, April 6, 2025, without refunding my personal balance.

The amount present in my account at the time of the block was 100,000 FCFA.

I received a message stating that the closure was due to an alleged violation of the Terms and Conditions, following an internal investigation. While I do not contest their right to close an account, I find it unacceptable that they refuse to refund my own deposited funds, which do not come from winnings or bonuses.

I contacted their customer service and sent a clear and polite request for a refund. In the absence of a response, I also sent a formal notice. To this day, I have received no reply from them, despite my follow-ups.

I am requesting AskGamblers' assistance to help me recover my personal funds and uphold my rights as a player, in accordance with the ethical obligations of online gaming operators.

Sincerely,


Disputed sportsbook 1xBet Sportsbook

Discussion

User name

Dear all,

Following a careful review and consideration of all the information, details and/or proof presented by the parties during the complaint process, the AskGamblers Complaint Team reached the conclusion that management acted in accordance with their Terms and Conditions.

Based on the abovementioned information, the AskGamblers Complaint Team considers this case resolved and it is now officially closed. While we understand this might not be the outcome expected by the complainant, we would like to remind you that, in case of a disagreement with our decision, further assistance on the matter could be requested from the relevant regulatory body and/or appointed ADR entity.

User name loyalty-level-2
It's still brothers who use my cell phone to be able to place their bets. However, you can ask that I present the documents of these brothers instead of closing my account
User name
Dear Palmeda229,

Thank you for your message and for bringing your concerns to our attention. We fully understand how upsetting this situation must be and appreciate the opportunity to clarify the circumstances surrounding the closure of your account.

Following a thorough internal investigation, we would like to inform you that your 1xBet account (ID: 940934555) was permanently closed, due to a serious violation of our Terms and Conditions, specifically clause 7.1.1, which states:

"Each registered customer is allowed to have only one account. Customers are allowed to register only one account per family, address, e-mail address, IP address, credit/debit card, e-wallet or electronic payment method. Persons otherwise associated with a customer will not be allowed to register on the website."

Our security systems detected multiple accounts associated with your activity, all of which were accessed from the same device IDs: 610****33, 670****19, and 634****51. These findings represent a clear breach of our multi-accounting policy, which is in place to ensure fairness and integrity across our platform.

We acknowledge your concern regarding the refund of your personal balance. However, we would like to point out that at the time of the verification and account closure, the total amount you had already withdrawn exceeded the amount you originally deposited. As such, no personal funds were withheld by the company.

We regret any inconvenience this may have caused, but we must remain firm in upholding our platform’s rules to maintain a safe and fair environment for all users.

Best regards,
The 1xBet Team
User name loyalty-level-2
Okay here is my ID: 940934555

1xBet Sportsbook Complaint Stats

Resolved 159 / 167
Avg. Amount $15,919
Avg. Complaint Duration 20 days
Avg. Response Time 2 days

1xBet Sportsbook Complaint Summary

Most user complaints about this operator fall under the Payment category.
So far, 108 out of 111 complaints in this category have been resolved.
This operator's average complaint duration is 20 days, while the average duration across all operators is 7 days.

1xBet Sportsbook Complaints

See all complaints for this sportsbook
Withdrawal Method Still Unavailable

Dear AskGamblers Support,


I am submitting a new complaint regarding an ongoing withdrawal issue with 1xBet.


My name is < full name removed >

1xBet User ID: 504475939


I have been trying to withdraw my available balance from my 1xBet account. I originally attempted to withdraw using the same payment method that I had previously used successfully for both deposits and withdrawals. However, the withdrawal option was blank and greyed out, and I received the following message:

“Withdrawal can only be made using the same payment method.”


I contacted 1xBet Customer Support regarding this issue. Initially, they informed me that there was a technical problem with this withdrawal option. They then instructed me to use an alternative method by making a minimum deposit with a different payment method, placing a bet with the deposited amount at minimum odds of 1.10, and sending the required information for approval to [email protected].

These instructions were given to me directly by 1xBet Customer Support, and I followed them exactly. I made the required deposit using the new payment method, placed the required bet at minimum odds of 1.10, and sent all the requested information to the Security team as instructed.


However, I never received any approval or response from the Security team at all.


Despite not receiving any response or approval, I proceeded according to the instructions provided by Customer Support and submitted a withdrawal request using the new payment method but the withdrawal request was declined.


Unfortunately, 1xBet has not responded to either email, and I have not received any clear explanation or solution from customer support regarding my withdrawal.


I have attached all relevant evidence, including the original withdrawal error showing that the withdrawal option was blank and greyed out, my previous successful transactions, the new deposit, the required bet at minimum odds of 1.10, the information sent to the Security team, the new withdrawal request showing as declined, and the emails I sent to 1xBet.


I have followed the instructions provided directly by 1xBet Customer Support and completed everything requested from my side. I am simply trying to withdraw my existing available balance.


I therefore ask AskGamblers to contact 1xBet and assist in resolving this matter. I have followed their instructions, provided the requested information, and contacted them multiple times, but I have received no response or clear solution.


I would appreciate it if 1xBet could review my account, confirm the new payment method, and provide a clear solution so I can withdraw my funds without further delay.

Thank you for your assistance.

Status solved Resolved
ر.س.‏3,500
Withdrawal Marked as Processed but Funds Not Received

Dear AskGamblers Complaints Team,


I am submitting this complaint regarding an unresolved withdrawal issue with 1xBet.


On 09.09.2026 at 11:09 PM, I submitted a withdrawal request of 5,000 TRY via Bank Transfer. My account is fully verified (KYC completed), and I have satisfied all required terms and conditions.


In the system and transaction query logs, the status of this withdrawal shows as "Processed". However, the funds have NEVER been credited to my bank account.


I have contacted 1xBet local customer support dozens of times via live chat and email. Every single time, I receive the same repetitive and vague response: "We are working on it" / "İşlem üzerinde çalışıyoruz". No concrete solution, proof of transfer (RRN/bank receipt), or timeframe has been provided.


Even today, I received another generic email response from them stating they are still working on it, without providing any real update or resolving the issue.


To date, I have not received my payout. I kindly ask the AskGamblers team to assist me in mediating this dispute and requesting official proof of transfer or the release of my funds.


Summary Details:

  • Player ID: 231500185
  • Withdrawal Amount: 5,000 TRY
  • Date & Time of Request: 09.09.2026 / 11:09 PM
  • Transaction / E-Transfer ID: 5265542843
  • Payment Method: Bank Transfer
  • Current Status in System: Processed (but funds missing)


I am attaching all relevant proof, including screenshots of the "Processed" status, my bank statement showing the money was never received, my chat logs, and the latest email response I received today.


Thank you for your assistance.


Sincerely,

< first name removed >

Chart Pointer
54h left
TL5,000