Was ist neu
  • Was ist neu
  • Nachricht
Suchen
Suche nach über 1.000 Casinos, Spielautomaten, Boni

Zuletzt durchgeführte Suchen

Löschen

Benachrichtigungen
konnten nicht geladen werden.

Aktualisieren

Sie haben
keine
Benachrichtigungen.

Aktualisieren
Alles anzeigen

Benachrichtigungen
konnten nicht geladen werden.

Aktualisieren

Sie haben
keine
Benachrichtigungen.

Aktualisieren
Alles anzeigen

Guts Casino - Loss Limit Option Not Working

GELÖST

Beschwerde-Info

Unseriöses Casino

Guts Casino

Betrag

€ 1250

Veröffentlicht am 5. Oktober 2018

Hello, ive been Playing on Guts.com and had a awesome Winning Streak which ended up in 1250Eur Winnings, which i set to Withdrawal. After i started the Withrdawal Process, i setted up a Loss Limit of 51Eur for a Week, since i dont want to let myself Loose my Winnings, eg. Reverse the Withdrawal, well the Loss Limit did worked well, i couldnt Play any Game on the Website without getting the "Loss Limit Exceed" Popup.

Alright, so i usualy set Loss Limits, to dont Reverse my Withdrawal, to keep the Winnings Payd-out instead of

having a weak moment which costs my entire Winnings.

Well Unfortunately i was still Able to Exceed the Loss Limit trough the Websites Poker Client -> Including Microgaming Slots , which i COULDNT Play on the Websites Casino Section itself, but trough the Web-Based Poker-Client, which is Technical Issue on the Casinos Responsability, what i mean is :

I wanna have Refund of all the Bets , eg. the Money Amount that Exceeds the Loss Limit of 51Eur (>>1250Eur)

since the Responsible Gaming Function of the Website malfunction and still let me Exceed my Setuped Limit after Withdrawal Queue.

Read here the Chatlog :

******­***­***­***­***­***­***­*****

(15:57:06): Loss Limit Issue -> Need to talk to a Support Manager please.
System (15:57:06): You’re with Guts, how can we help?

Stefan (15:57:33): Hello Rico, I can see what I can do for you there.

Stefan (15:57:59): may I kindly ask you to confirm your full name, email address, date of birth, please before I can see if I can get.

Stefan (15:58:11): get one~

Me (15:58:29): Me

Stefan (15:59:16): Thank you Rico. Can you please give me a moment while I'm trying to get hold of one?

Me (15:59:31): Thanks

Stefan (16:00:33): I can see that you currently have a net loss limit of 51 euro's per week set on your account. Would you like this to be changed?

Me (16:01:58): no no, i have to complain, since the Limit Didnt worked as it should. Thats why i need to talk to a Support Manager since its a special case.

Stefan (16:02:58): Unfortunately, you're not able to speak to a support manager as the support handles all the complaints. As it did not work, I can have a look for you to see exactly what is issue was as to why it did not work.

Me (16:04:18): Do you see when i have setuped the Limit? I mean exactly Date and Time..?

Stefan (16:04:54): Yes, I can see the exact time and date you set the limit, which was on the 2018-09-14 19:19:00 UTC

Stefan (16:05:39): It was reset on the 17th of september as it is a weekly limit.

Me (16:06:09): Alright fine, do you agree with me, that after setting this Limit , it would be impossible to Lose more then 51Eur for the Period of a Week right?

Stefan (16:09:06): Basically it's your deposited money and not your winnings as you have won on us. Therefore you have not lost. As you still have a winning session. You can not lose more than what you deposit, if you have a net loss limit of 51 EUR that is how much you can maximum lose.

Stefan (16:10:03): However, you currently have a winning session a quite big one.

Me (16:14:05): Yeah, i put the Winnings on Withdrawal Queue and setted up the Limit, which indeed worked, BUT there was Still a Possibility to still Gamble the Whole amount, with Slots , and this is a Issue that is Violating the Responsible Gaming Part of the Casino itself as Operator

Stefan (16:15:46): Yes, that is correct you could still gamble the entire amount as you have won around 1200 euros, you are on the plus side. Which means that you have a winning session as you are not using your deposited money, you are using your winnings. Which is as to why you can gamble up to 1251 instead of only 51.00 euro per week down to.

Me (16:18:52): Which is not Stated in any Terms of the AGB, and as i said before, prior setting the Limit i put the winnings to withdrawal queue, and as i said before, its an Software Issue, and should not be possible to happen.

Stefan (16:19:33): I'm gonna have a look at this as I have escalated this to see exactly what is going on, can you please hold on for me?

Me (16:20:24): yes ofocourse.

Stefan (16:20:39): Thank you for that. :)

Stefan (16:21:57): We are gonna double check everything. We are gonna get back to you over email as we need to review this.

Stefan (16:22:56): As I have not received an answer or they have not been able to see my message. As soon as we receive an answer regarding this, we will get back to you as soon as possible.

Me (16:23:30): Alright. Thanks

Stefan (16:24:04): No, problem. Sorry I could not give you an answer straight away as it has to be escalated. However you will receive an answer as soon as possible.

Stefan (16:26:29): Are you still here Rico?

Me (16:26:37): yes

Stefan (16:27:39): You should receive an email today. As I have escalated this. Therefore, right now there's nothing I can do except wait.

Stefan (16:30:20): Hold on, I managed to get a response

Me (16:30:37): ok

Stefan (16:32:30): Ok, so it is that you have lost 11 euro in gross, which is not close to those 51 euro. Therefore you can still lose 40 euro as it counts as the deposit money not winnings.

Stefan (16:33:47): As it is what you have deposited you can lose (that counts to the net loss limit).

Me (16:36:30): I understand, but still let me lose the Whole Winnings 0f 1250Eur , trough the Poker Webclients Built in Microgaming Casino, which should NOT be Possible, but it is. And its the Casino`s Responsibility to dont let the Limits exceeded, however.

Stefan (16:38:37): Those 1200 Euros that you lost are gross losses and not net losses. So far you have lost 11 euros in net losses, since that is from your deposit.

Me (16:43:12): This is nowhere stated in the Terms&Conditions. BTW: For what is the Deposit Limit Function ? I repeat, the Loss Limit worked very well, i couldnt play any Casino Game at all, without getting the Notification that i reached my Loss Limit. In Fact, there`s Practically no similiaritys which you describe how that loss limit should work. BUT i was Able to Play the Money THROUGH the Poker-Client`s Built-in Slotmachines, which Violates the Loss Limit, and is a Violation of your Responsible Gambling Regulation.

Stefan (16:45:30): Oh ok, then I understand what the issue is. I'm gonna send this further as this is gonna have to be escalated.

Stefan (16:46:32): Then you will be receiving an email as it could be tomorrow that you receive an answer. Due to the escalation that is needed.

Stefan (16:51:55): As I am not receiving an answer I'm gonna close the chat, and you will receive an update over email as soon as we have an update.

Please helpme getting back my Winnings, since its not my Fault, its a Software Issue

In the Meanwhile they closed my Account because of "Investigation" , so i went back to Live-Chat asking whats going on :

Me (04:53:03): Why you have Closed my Account without notification?
System (04:53:03): You’re with Guts, how can we help?
Veli (04:53:58): Hello Rico! Lets solve this immediately!
Veli (04:54:07): For security reasons, I need you to confirm your home address, phone number and date of birth.
Veli (04:54:10): I am sorry to hear this.
Me(04:54:49): verification Datas supplied
Veli (04:57:05): Thank you. Sorry for taking this time.
Me (04:58:47): Alright
Veli (05:00:25): Your account is in a normal security control. We will let you know when your investigation has finished. I apologize for the inconvenience caused.
Me (05:01:56): What timeframe can i expect ? since its 2 weeks ago
Veli (05:04:35): It is a technical difficulty that is being fixed. I am sorry, but there is no time frame at this moment. We will let you know once it is checked.
Veli (05:06:59): Remember, we are here around the clock for your assistance! Is there anything else I can help you with? If not, Thank you for coming to 'Live Chat'. Feel free to rate me and leave a comment as you close the chat. That is highly appreciated! Thank you!
Veli (05:11:06): Bye! Since the chat hasn't been active for a while, I will close it down and help other players. Do not hesitate to contact us again. Thank you.

Today i Received the Following E-Mail Concerning the Complaint:

Hi ,

I hope all is well.



I'm contacting you regarding your your query from September 15th regarding your casino net loss limit.



Please be advised that your casino net loss limit only applies to games played in the casino section of the website and you were therefore able to play in the poker client, if you wish to have a net loss limit on poker then that is something you need to apply in the poker client.



Can you please confirm how you feel in regards to your gaming, do you feel in full control? I'm asking as you decided to play for your funds even though you believed it exceeded your limit. We offer a self-exclusion option on site for players who feel they're gambling has become a problem, a self-exclusion blocks you from Guts and our sister sites for a specified duration, is this something you would like to use?



Best regards

Casper

Player Safety Team Leader

Guts Customer Support

Which i Responded :
Hi Casper,

I cannot believe to get such a Redickeless Answer after such a long "investigation" Time, since its YOUR FAULT , that let me Exceed a Limit , which was Setted Correctly,
but your Implementation in Website does not Work as it should.

1.Please be advised that your casino net loss limit only applies to games played in the casino section of the website and you were therefore able to play in the poker client

Dont Tell me, the Slots which i could acess trough the Poker-Client aren`t the Same/Different then the Microgaming Slots i couldn`t Acess trought the Casino-Section,
if you review the Log-Files we knew, THEY ARE IDENTICALLY , only the Way to Acess them, was possible to me, because of the Software-Fault it has inside, and i would Accept without any Reason, if i`ve losed my Winning by Playing Poker over the Poker-Client,but its not!

Can you please confirm how you feel in regards to your gaming, do you feel in full control?

I feel Scamed, Regarding that your Software-Bug did Cost my Winnings, which should NEVER EVER Happen, According to the Responsible Gambling Part, youre offering Limiting-Tools which are definately not work corectly.
Because i knew, there`s maybe a little Moment of my Personal Issue, to Reverse Withdrawal and Gamble more, my Methodology was always the same, and works Great for me, its easy and simple: Deposit -> WinCertainAmount -> PutThe­Amo­unt­idL­ike­toW­ith­dra­wTo­Wit­hdraw -> with the Restamount i leave on the Balance -> Seting the Loss Limit for the Timeframe i expect for the Withdrawal Suceeds -> Thats the Effectivest way, and works Fine for me!

I dont need any Self-Exclusion or whatever, in my Opinion its your Responsibility, that your Limita­tio­n/R­esp­ons­ibl­eGa­mbling Tools Provided are WORKING, which in my Case, FAILED.

And Because its your Responsibility as Provider with License, to Ensure the SaferGambling Regulations and be fully Responsible, when those Arent working.
(EG: Ive made the Decision to Safe my Winnings, with the Loss Limit Function and it seemed to Work, (and to Exclude the Poker Webclient from the Casino Section and the Limit-Function is wheter stated anywhere in your Terms & Conditions, nor make you Irespondible, for what happend!)

I would sugest the Same Procedure as it would be Fair, and Correct, to Reverse any Bettings taken after the Point the Loss Limit Failed to work, otherwise il have to Escalate the Whole Complaint, trough UKGC & MGA / AskGamblers / ADR which i just haven`t done yet, believing Guts.com is
a Serious and Responsible Provider, which Acts Regulation Conform, and i still think (hope) we are find a Solution, which Satisify both Parities.

Thanks in Advance

Veröffentlicht am 5. Oktober 2018

Hi BTOXIZX,

Thank you for the message.
We have received the information and will get back to you after we have an answer from the Complaince department.

Best regards,

Your Guts AskGambler Team

Veröffentlicht am 6. Oktober 2018

Still no answer

Veröffentlicht am 8. Oktober 2018

In the meanwhile any MTSecureTrade related Casinoaccounts got „self-excluded“ without any Request of mine, neither Notifications or mail ... Whats going on?

Veröffentlicht am 9. Oktober 2018

Hi BTOXIZX,

I can see that our Player Safety Team Leader got back to you with the explanation.

________________

Hello Rico,

Thank you for your email.

Please be advised that we have reviewed your case again and have decided to refund you your lost withdrawal of €1250. We have taken this decision as you deliberately attempted to circumvent your loss limit and it does not appear to us that your are gambling responsibly. We have therefore refunded you in the interest of player safety and have also decided to apply a permanent self-exclusion on your account due to this.

A withdrawal of €1250 has now been sent to your registered bank details and will arrive within 5 business days.

Best Regards,
Casper
Player Safety Team Leader

____________

Best regards,

Guts AskGamblers Team

AskGamblers
Veröffentlicht am 9. Oktober 2018

Dear @btoxizx,

Please confirm if the issue has been resolved. Keep in mind that in case you fail to respond within the given time frame we will consider your issue as resolved and your complaint will be closed accordingly.

Thank you for your cooperation.

Veröffentlicht am 9. Oktober 2018

Dear Guts-Casino Representative; im Glad to hear, you`ve made a (Proper) PlayerFriendly Decision, there`s just one Thing which i cannot Understand , since my Complaint was Guts.com Related, id like to know, why did you made a Self-Exclusion for ANY MTSecureTrading Casino considering, if MTSecureTrade opens/Launch a new OC, do i have do be Carefully Check Previously , or do i Risk a further account Termination & Winning Confiscation ?

@ ASKGAMBLERS
Id like to let the Case open, till the Payment arrives, and would like to Thanks for Resolving, (notye­tRe­sol­ved­Fully) and mediate my Complaint

Veröffentlicht am 10. Oktober 2018

Hello, BTOXIZX,

Thank you for your message.

I can send you a personal message regarding your account closure if you wish to, as I do not want to give out your account specific information to this public post.

Kind regards,

Guts AskGamblers Team.

Veröffentlicht am 13. Oktober 2018

Yes please, id like to have an Explanation for the Self-Exclusion across the whole MTSecureTradeLimited Network.

@ ASKGAMBLERS:
I have Received the Refund, consider this Complain as SOLVED. THANK YOU

AskGamblers
Veröffentlicht am 13. Oktober 2018

Based on submitter's last post AskGamblers Complaints Team consider this case as Resolved and it is officially closed now.

Thank you all for your cooperation.

Guts Casino Beschwerden

  • 33 von 38 gelöst
  • 2 Tagen Durchschn. Antwortzeit
  • 1 Woche Durchschn. Lebensdauer
  • 2,096 USD Durchschn. Betrag

Haben Sie Probleme mit Guts Casino?